Помощ за четящата!!

Доста отдавна създадох тест според, който преценявам хората. Състои се от  единствен въпрос, които се задавам уж ненадейно в хода на разговора и отговорът му определя по-нататъшните ми отношения с този човек.

Тестът се състои от един въпрос и мисля, че се досещате, че той е „Какво четеш в момента?”.  Когато бях по-малка се изумявах от невероятното количество хора, които ми  отговаряха: „Ами аз не чета, предпочитам да гледам филми.” Как така не четат? Тази фраза просто не ми се побираше в главата. Но постепенно с нарастването на броя от подобни отговори аз се примирих, че четящите са не малко, не са рядкост, а са просто изключение. От това не ми олекна кой знае колко, но сега знам, че осъзнатата реалност е по-леката реалност.

Това, което ме притеснява днес, е проблемът, че аз самата не чета. Да! Именно аз, която преценявам хората според наличието или липсата на книга в чантата им, спрях да чета (в истинския му смисъл на думата). Фактът че в момента съм започнала 8 книги и нито една не ме грабва е плашещ. На всеки му се е случвало да попада на скучна, безсмислена и заспала книга, но 8…8 си е значителна бройка!

Със сигурност мога да ви кажа, че „Кристо и свободната любов” на Георги Тенев не става за нищо, както и „Психологическо айкидо” на Михаил Литвак е подходяща единствено за хора с нарушена памет от най-тежкия тип – тези, които напълно забравят какво пише на съседната страница – на тях авторът услужливо им припомня. Вярно, че повторението е майка на знанието, ама чак толкоз… От „Естествения роман” на Георги Господинов ми изби студена пот (единственият плюс в летните жеги)…А за останалите заглавия ще трябва да преровя купчината вкъщи.

Липсата на интересна книга, която да ме грабне, да ме разплаче, да ме разсмее, да ме накара да се замисля ме просто ме натъжава. Истинското четене е като истинското живеене, инертното четене вероятно се равнява на обикновеното съществуване.

Приканвам Ви, всички мои четящи приятели, да споделите радостта, която не сте загубили (за разлика от мен) и да ми подшушнете заглавието на книгата, която ви вълнувала в момента.

One thought on “Помощ за четящата!!

  1. Захари Стоянов – “Христо Ботйов, опит за биография”

Leave a Reply

