Никога не е късно да получиш съвет

На шкафа, на стола, на масата, под масата … стаята ми е отрупана с книги. И то какви! „Велики” бестселлъри, образователна литература, тухли по Международни отношения и Право. А аз най-спокойно си правя кафе и отварям това невзрачно книжле с подвеждащо хранително-вкусово заглавие „Капучино за моята душа”. Въпросът Защо? е ненужен, аз просто се опитвам да си припомня какво е да бъдеш жена (момиче, девойка…).

Това, което ежедневието прави с мен, е неравностойна битка. Задълженията, които имам като студентка, дъщеря, любима, работохоличка изместват напълно моито собствени мисли и желания. Ако вярваме на щастливите съпрузи-психолози Барбара и Алън Пийз, жените са 10 пъти по-чувствителни и физически, и емоционално. Залезът, прясно изпеченият хляб, котенцата, карането на колело, венец от маргаритки – всичко това остана далеч в детството, когато аз съм била галеното момиче. Сега се превърнах в корава жена.

„Капучино за женската душа” е билет в миналото. Таксата е 12.00 лв, усещането – безценно. Мейв Харън съставя списък от неща, без които една жена просто не може и не бива да живее. Тя ни предлага да си сложим ярък шал и очила, за да се почувстваме звезди. Да не се лишаваме от вкусен хляб, запалена свещ, домашна вечеря или да погледаме изгрева. Да опаковаме подаръците за любимите си хора и да им купим картичка без повод. А също…да си (само)подарим цветя, да тръгнем 10 минути по-рано, за да спестим стреса, да се радваме на есенните листа, да изберем нов парфюм, да си купим нова книга!!!

Това са толкова елементарни неща, повечето от които не съм спряла да правя, но уви! Покрай задълженията си в офиса и у дома просто забравям за тях. Поисках да имам тази книга, за да не забравям какво трябва да правя и да не губя чувството си за женственост и красота. „Насладата идва от малките неща” , пише Мейв Харън, „като чаша вкусно капучино”, добавям аз.

2 thoughts on “Никога не е късно да получиш съвет

  1. Pingback: Как чета… « В тайната градина на Анастасия Карнаух

Leave a Reply

