Вълчицата

„Какво животно си ти?”, ме попита той тихо. В мрачната стая едноминутното мълчание изглеждаше вечно. Той почти се беше примирил с това, че няма да получи отговор. „Аз съм заек с душа на вълчица”, отроних твърдо.

Така се запознахме.

Той беше вълк с душа на заек. Бяхме от различни майки, но с една кръв. С различно минало, но едно настояще. Козината ми прикриваше моята сила, неговата – слабост. Нямахме нищо общо, а всъщност деляхме едно цяло.

До тогава голямата луна ме плашеше. Исках да вия срещу нея, да плача, да крещя. Когато той се появи, аз спрях да я забелязвам. Но вълчицата в мен се пробуди. Заешката ми козина стана напълно ненужна, за да крие каквото и да е било, защото вълкът ме следваше неотлъчно. Понякога вървях по улиците и се преструвах, че не забелязвам как ме следи. Той се преструваше, че не знае как го виждам. Харесваше му да ме дебне, а на мен да бягам. Така два-три квартала, когато рязко спирах, за да разгледам витрината и “изненадващо” го виждах пред себе си.

Не се затворихме. Не създадохме уютно гнезденце, а леговище. Криехме се нощем там от хората, които можеха да ни разделят, а денем се сливахме с тях и ги изучавахме. Нямаше спиране в нашия бяг. Общата ни кръв ни подтикваше да мислим еднакво, да действаме разумно и да се развиваме с ясно премерено темпо. Когато говорихме, говорихме смислено. Когато мълчахме, мълчахме с идея. Как се мълчи с идея ли? Ние си знаехме.

Така продължи вечно. Всъщност почти вечно, а по-точно 3 години. Вълците смениха козините, но душите – не. Зайците спряха да се страхуват, но да обичат – не. Нищо не пречеше, нищо не плашеше, нищо не … Блъсна го кола. Умря на място.

И тогава вълчицата в мен зави. А заекът умря.

Завинаги.

2 thoughts on “Вълчицата

  1. Страхотно е! Накара ме да се замисля.. за мойте заек и вълчица..

Leave a Reply

