Имай куража да докоснеш Щастието си

„Но много люде живеят единствено, за да ядат, а малцина са тези, които ядат, за да живеят.”

Ошо

Никога не съм си позволявала да пиша за непрочетена книга. Но сега ще го направя.

Защото живеейки в прекрасната ни Столица, повече от всякога се сблъскавам с хора, които просто живеят. Те не го правят с цел да постигнат или открият нещо. Те не умеят, те не знаят как. Всяка сутрин гледам хората в тролея и съм убедена, че ако ги попитам „С какво храните душата си?”, те ще ме помислят за луда. Когато чуем някой да говори за Себепознанието го наричаме „поредния откачалник” или просто подминаваме с мисълта: „В моя свят няма време за това,а  и освен това всичко си е наред”. Само че една ден се сепваме, че нещо не е съвсем „супер”, както твърдим и работата накуцва.Тогава задаваме вечния въпрос  – „Какво ми липсва?”.

Ами, същото онова, за което никога нямаме време и място в живота – познанието.

Познанието, е което се страхуваме да се срещнем очи в очи и да видим истинския себе си. Познанието, в което се крием от мислите си, слагайки слушалки в ушите, за да не чуваме това което ни идва на ум. Познанието, от което бягаме, търсейки хората и компанията и страхувайки се да останем насаме със себе си. Познанието, което ще ни помогне да разберем какво усещаме, от какво се страхуваме и какво искаме.

„Изглежда, че човек не може да бъде щастлив. Ако говориш за депресията, тъгата, страданието си, всички ти вярват, това изглежда естествено. Но, заговориш ли за щастието – никой не ти вярва, то изглежда неестествено.”

Тази мисъл открих на първата страница на книгата. И същата тази мисъл толкова често я казвам на околните. А всъщност в книгата става дума за Щастие. Онова, което ни принадлежи по право и идва след като знаеш кой си, къде отиваш и всъщност колко малко ти трябва, за да бъдеш пълноценен. Книгата се казва „Радостта. Щастието, което извира отвътре” и е на Ошо. И аз наистина не съм я прочела и съм съвсем в началото, но много исках да ви кажа, че има вратичка, ако случайно сте се залутали.

Опознайте се. Имайте тази смелост!

2 thoughts on “Имай куража да докоснеш Щастието си

  1. хей хей , много свежо блог4е, винаги съм искал да си направя, но мързелът ми винаги ме надвива, няма да се отплесвам…само да ти кажа да продължаваш все така и надявам се с всичките ти работи и даскало да не забравяш за това бижу тук:)

    • Тенкс. Думата “бижу” ми направи сутринта :))
      Никак не е свежо на вид, а и по съдържание. Но … ще стане. Съвсем скоро :))

Leave a Reply

