Смелост и малко женски тела, а.к.а. “Казанова”

Да се вселиш в главата на една жена е изкуство, да се изселиш оттам – шедьовър!

(спектакъл “Казанова”, театър “Сълза и смях”)

65 секунди преди да падне завесата да харесам спектакъла! Ето това наистина не ми се беше случвало до момента.

Рядко, да не кажа никога, не чета анотации на постановки, на които смятам да ходя. Стига ми едно приятелско: “Гледай го, хубав е” и не виждам никакъв смисъл да изровя нета, за да определя по точки дали си струва гледането. На пиесата “Казанова” обаче, попаднах съвсем случайно. Когато чух гласа на Ицо на 2000 км разстояние, който светеше от радост, че е купил билети дори не попитах каква е пиесата. А когато чух “Казанова” наум ми дойде Карамазов. И толкова.

И се почна една вакханалия, едни вина, едни жени, едни дълбоки музики и платове натежали от червения и черния цвят. Това е от моментите, в които стоиш и си задаваш два въпроса. Първият е, “Защо, по дяволите, в тази пиеса не се говори?“, а втория е “Само аз ли нищо не чаткам и не ми харесва?“. Съдейки по прозявките и смутените погледи на околните, не бях сама.

Това продължи доста време. По-точно час и половина без една минута. Защото именно в тази последна минута аз усетих красотата, видях смисъла, разбрах играта. Всичката безсмислена влаченост по сцената, преиграните женски страдания и мъжката мъка добиха форма и смисъл и аз се влюбих. В златната любов, в черната самота и бялата старост.

В старостта на Казанова и … разбира се, усмивката на Владо!

Питате ме дали да го гледате, ако имате смелост да поровите – да. В крайна сметка, както каза един принц “Всички търсим златната си любов. Някои дори я намираме.” Може би тази ще бъде вашата, кой знае …

2 thoughts on “Смелост и малко женски тела, а.к.а. “Казанова”

  1. Pingback: Вплетени в мрежата от афоризми « В тайната градина …

  2. Pingback: Вплетени в мрежата от афоризми | В тайната градина …

Leave a Reply

