Вплетени в мрежата от афоризми

Никой не е достатъчно богат, за да откупи миналото си.

Оскар Уайлд

Учудващо е умението ни да се прехвърляме от едно занимание на друго буквално за броени минути.Така и аз минах през прага на “Народния театър”, за да забравя всичко. И всички.

Забелязвали ли сте как преди спектакъл хората са като току-що извадени от офиса, а в антракта – слязли от сцената. “Идеалният мъж” ни върна към XIX век с галантните подскоци, изкуствено удължени фрази, пламенни възхищения, дълги рокли и женски припадъци. В антракта бяхме различни. Представих си, че роклята ми не е от от обикновените модерно лилави зимни рокли, а една от онези с голия гръб и откритите рамена, че в ръцете хората не държат солети, а изискани закуски и че господинът до мен е с бели ръкавици.

Нужно ли да разказвам нещо за самия спектакъл след като той ме е накарал да се почувствам по този начин? Спазвайки убежданията си, нямах и бегла представа кои са актьорите, но гласът на Владимир  Карамазов бърка ли се? А израстналите с умилителните глупости на “Тя и Той” могат ли да не разпознаят Юлиан Вергов по първите му реплики на сцената? Е, вероятно могат, но аз се изявих като истинска фенка и на двамата актьори, които впрочем се оказаха страхотен дует.

Женската половина разкри пред моето театрално невежество Марта Кондова и Мария Каварджикова и наистина за момент съжалих, че детската ми мечта да стана актриса не стана реалност – от мен би се получила прекрасна Мисис Чивли*.

Но дори да не познавах всичките актьори на сцената, аз се чувствах ужасно уютно. Подозирам, че причината е в безброй афоризми, които са част от репликите. И някак се оказа, че противореча на изказването на г-н Уайлд. миналото може и да не е възможно да се изкупи, но да се върнеш в него много по-евтино – около 10-на лева на билет.

* Мисис Чивли е ужасно сексапилна, умна и неспираща пред нищо амбициозна жена. Естествено, като един достоен представител на подобен женски род остава жестоко прецакана. Несправедливост житейска … ех, …

One thought on “Вплетени в мрежата от афоризми

  1. Постановката е страхотна, искаше ми се режисьорът да е малко по-освободен. Ето и моето мнение:

    http:// komitata.blogspot.com/2010/01/blog-post_30. html

Leave a Reply

