Back to 2010

– Да се върнем в 2010! – изписка тихо той.

– Да се върнем ли? Как така да се върнем? – гледах изумено аз.

– Еми, връщаш се, оправяш всичко, за което не ти стигна времето тогава, успяваш да забележиш всички малки детайли, които са ти убягнали в онзи момент …

– И какво става след това? – прекъсвам го аз, мислено въртейки тази перспектива в главата си като възможна.

– Връщаш се.

– Тук?

– Да, тук.

– В този момент?!

– Да, еее … почти. Времето, което ще ти бъде нужно, за да преразгледаш миналото си ще ти се отнема от настоящето. Ще сомнамбулстваш, така да се каже. Докато обмисляш миналите случки, моменти и ги изживяваш наново, тялото ти ще съществува в настоящето.

– Под съществува, разбираш, че няма да живее пълноценно? – фалцетно изпищях аз, загледана в странното същество, което ме събуди в 3 през нощта, за да ми каже, че е време да тръгвам.

– Точно това искам да кажа.

Замислих се. Всъщност, лъжа ви, въобще не се замислих. Каквото било, било. Както било, било. С когото, където и защото било – било. И всичко, което съм могла, съм го свършила, защото съм искала. Сега искам да живея. Не да съществувам. Защото искам.

– Отговорът ми е – не!

– Така си и мислех, – усмихнато каза съществото и е изпари.

А аз заспах. В 2011.

Leave a Reply

