Предай нататък …

Когато бях в 7-ми клас, написах есе за това че животът е една верига от хора и каквото и да дадеш на ближния си, в един момент то ще ти се върне обратно по веригата. Тогава забравих да допълня, че преминало през много хора даденото ще бъде в пъти по-голямо.

Издателство “Обсидиа” -> Преводач Вера Киркова-Жекова -> Паулу Коелю -> … нямам представа от кого той е научил тази история и как продължава тази верига, но сега ви я предавам нататък, за да я подарите на някой друг.

Защото е безценна. Колкото самото приятелство.

“Али имал нужда от пари и се обърнал към своя началник за помощ. Началникът му отправил предизвикателство – ако служителят му прекара цяла нощ високо в планината, ще получи голямо възнаграждение, но ако не успее, ще трябва да поработи даром.

Когато излязъл от работата, Али видял, че навън духа леден вятър, уплашил се и решил да попита най-добрият си приятел Айди дали не е лудост да приеме този облог.

След като помислил малко, Айди отговорил: “Ще ти помогна. Утре, докато си горе в планината, гледай напред. Аз ще съм на съседния връх и ще прекарам цялата нощ със запален за теб огън. Гледай огъня, мисли за нашето приятелство и това ще те грее. Ти ще успееш, а после аз ще ти поискам нещо в замяна.”

Али спечелил облога, взел парите и отишъл в дома на своя приятел. “Ти ми каза, че искаш да ти се отплатя.”

Айди отвърнал: “Да, но не с пари. Обещай ми, че ако някога в живота  ми задуха студен вятър, ще запалиш за мен огъня на приятелството.”

Из “Алеф”, Паулу Коелю

One thought on “Предай нататък …

  1. Трябва вечно да гори този огън. Иначе сме загубени. И е лесно. И не е. Но трябва да го пазим.

Leave a Reply

