Аз подкрепям София Прайд 2011

Надявам се децата ми да бъдат “правилни” според общественото мнение, а да не се боря с ненужното невежество, но ако един ден, те се окажат “хормонално сбъркани”, няма да ги обичам по-малко.

С тези думи, аз заявих гражданската си позиция преди няколко дена, събудих гнева на неколцина и лошо отношение към личността ми. Казах го тогава, повтарям го и сега:

Аз ще отида на София Прайд 2011, защото подкрепям различността, свободата и любовта. За мен това е акт на толерантност и доброта. Точка.

Коментарите под снимката качена във фейсбук профила ми са повече от шарени и повече от интересни, но освен интерес то ми дадоха и материал за разсъждения. Това което аз установих е, че ние продължаваме да робуваме на определени идеи.

Сега ще кажа нещо лошо, но … ограничени сме. Временно, пространствено и образователно. Дори и да искаме, нямаме възможността и времето да се (само)образоваме достатъчно, за да имаме наистина безпристрастно мнение по множество от въпросите в живота ни. А и да бъдем честни – дори и да имаме времето и ресурсите, не винаги ги посвещаваме на собственото си развитие. Затова знаeм нещо в определена, “наша” сфера, но не винаги разбираме от футбол, политика, хомосексуалност …

И въпреки това станах свидетел как не-лекарите и не-биолози, поясняват колко не-природно е да бъдеш гей, не-социолози и не-психолози твърдят, че това вреди на нас и на децата ни… Интернетът ни дава огромно поле от информация, но въпреки това не ни прави доктори, доценти и професори. Съвсем не твърдя, че право на лично и компетентно мнение имат само последните, но определено не всяко лаещо сред кервана куче наистина знае какво и защо го прави.

Парадът, като публична изява на гей-обществото, е заклеймен и отречен. “Публичността ще провокира сблъсъци”, каза Явор и аз се съгласих: “Когато имаш наглостта да изкажеш личното си мнение, трябва да имаш и “дупе”, за да го защитиш.” Надявам се организаторите да са добре подготвени към всичките потенциални безредици, които вероятно ще се случат. В бюджета на събитието, което те съвсем открито споделят на официални сайт на София Прайд 2011, може да видите, че перото за сигурност е второ по големина:

Източник: http://www.pridesofia.org

Не съм съгласна. Не съм съгласна в XXI век да бъда заплашена от физическо нараняване, заради собствените си убеждения. Разберете ме правилно – аз съм хетеросексуална жена, която има няколко приятели и познати гей-двойки. Нито повече, нито по-малко. Попаднах на миналогодишния парад почти случайно и сега съм твърдо решена да отида на събитието и тази година. Какво целя? Да дам личен пример.

За мен е абсурдно твърдението:

“Категорично възразяваме срещу пропагандирането на хомосексуализъм сред деца и подрастващи. Никой не е длъжен да търпи обиди защото не приема да плаща за моралните, духовните и здравните последствия на хомосексуализма.”

Източник: http://www.mamaitatko.com/

С цялото ми уважение към създателя на този сайт “замислен като научен контрапункт на ескалиращите искания на гейактивистите”, Стоян Георгиев, дългогодишен психолог. Нямам диплома по психология, имам само едно добро сърце. И не искам децата ми да смятат, че гей-двойките са извънземни. Искам от малки да знаят какво е това, искам да бъдат толерантни и добри, да не се бият по улиците и да не нападат “себеподобните” с други идеи или външен вид.

Под откритото писмо, написано от този сайт по повод предстоящия гей-парад, са се подписали 25 НПО-та, сред които са:

Българска Християнска Медицинска Асоциация, Фондация “Светлина за живот”, Сдружение “ХА Нова надежда за хора с увреждание”

… Прощавайте, но последните не страдат ли от липса на толерантност и разбиране?! …

Католическа църква в България, Апостолска реформирана църква, Национален християнски център, Сдружение “Обединени евангелски църкви”

… И пак, прощавайте, но вероятно неадекватно включване от моя страна – църквата не проповядваше ли добро, мир и разбирателство сред хората? …

Чувствам се объркана. Или – не – “ядосана” е правилната думата. Аз имам свободата да покажа любовта си на обществено място, макар и тя да бъде застрашена от неочаквана поява на скийнхедове или просто леко-пийнали фенове на-нещо-си-там. Хомосексуалистите са няколко пъти по-застрашени. Нека не спорим, знаете, че съм права.

Има един ден в година, един парад, няколко часа напрежение и тяхната категорична правда – искаме да обичаме. Но седмици преди парада има истинска “война” на мнения.

На миналогодишното събитие имаше майки, които носеха плакати с надпис “Обичам сина си ГЕЙ!”. Защото хомосексуалността е само идея, дори зад нея да стои аномалия в човешкия организъм. Заклеймете Сафо, която е била лесбийка, изхвърлете томовете на Байрон, който е имал хомосексуални връзки с 13 (!!!) годишни гръцки момчета.

Или просто си отворете сърцето за различността.

Няма да споря с никого, няма да убеждавам онези, които са запушили ушите си. Ще повторя само, че тези “компетентни” мнения са временно, пространствено и най-вече образователно ограничени. Според моите собствени критерии, аз също не съм компетентна по този въпрос. Нека не бъда, просто на 18 юни ще бъда там и за мен това е жест на толерантност, с който искам да ги подкрепя. Защото всеки, които ме познава ще признае, че за мен в пълна сила важи изказването:

Обичай равенството, прегърни многообразието!

2 thoughts on “Аз подкрепям София Прайд 2011

  1. Убеден съм, че по-голямата част от хората ще участват в Прайда с напълно искрена мотивация – от ценности до подкрепа и съмишленичество. Но ми направи малко лошо впечатление следният факт: според бюджета за София Прайд 2011 (http://www.pridesofia.org/85-bujet-pride-2011.html), най-голямата сума от 8,080 лв. (по-нагоре в този блог е цитирана като 12,560 лв.) отива за “ПР, рекламни материали и други”. Организаторите не оспориха нито веднъж тази сума, за разлика от сумите за охрана или др. задължения към общината, които действително са спорни.
    Днес от прессъобщението на самите организатори научаваме, че парите за ПР обаче са платени на Агенция DDB Sofia, в която важна роля играе Павел Кунчев, с който пиарката на прайда – журналистката Яна Бюрер Тавание – пише в своите профили, че е “обвързана”. Колкото и да не е предубеден човек, как да сме съвсем сигурни, че енергичната рекламна кампания, която тя води от името на организаторите на прайда, е съвсем безкористна и събраните от дарения суми не са отишли по параграфа “конфликт на интереси”, т.е. в един общ семеен джоб:)
    Е, вярвам, че този случай е изключение и организаторите се грижат за добрия си имидж, защото това е много важно за обществената подкрепа, която ще получават не само утре, а и оттук нататък. Успех утре!

  2. Факта, че се сношават с лица от същия пол си е техен проблем и не е нужно да го навират в лицето на обществото, чрез подобни мероприятия.

Leave a Reply

