Равносметка – като на 23

Часове преди рождения си ден, по навик, аз си правя равносметката на изживените 365 дни. Не мога другояче! На 10 декември започвам наново, на чисто, на хубаво… Не че имам склонност да забравям миналото си – напротив, в навечерието на рождения си ден, искам да си припомня цялата последната година, за да стъпя твърдо върху получените знания и емоции и да продължа – още по-силна, още по-добра. Много чаках тази година. Някой ми беше казал, че именно 24-та година е най-щастлива в човешкия цикъл, защото се затваря някакъв си кръг на някакъв си китайски хороскоп и въобще настъпва мана небесна и хората умират от радост. Не буквално, разбира се! Да, ама не се оказа чак толкова неочаквано щастливо и леко, колкото го очаквах. Всъщност се оказа доста сложна година, дори бих казала, труднопоносима – напуснах една работа, не се дипломирах навреме, дълго време стоях (и стоя) със зверски малко пари в джоба си и въобще някак тягостно се получаваше всичко. Без любов, без емоции, без щастливи хора около мен. С две думи – с клизма.
Така си мислех цялата година, вкл. и днес разсъждавах точно по този начин. На път за вкъщи обаче ми се прииска да си припомня какво хубаво ми се е случило през измината 2011 година и преборвайки първоначалното желание да отрежа с “нищо”, аз започнах да си изброявам един списък:
  • напуснах РАБОТА, която очевидно не ми спореше и се почувствах по-лека
  • намерих НОВА, в която съм влюбена и подозирам, че е взаимно
  • направих ДВЕ ПРЕДАВАНИЯ – за книги и сутрешен блок, колко добри са били е друга тема, важното е, че ги правих с желание
  • написах ДИПЛОМНАТА си със закъснение, но на интересна и вълнуваща ме тема
  • станах част на няколко организации, които ПОМАГАТ
  • преоткрих призванието си като ЖУРНАЛИСТ
  • продължих пълноценната си връзка с КНИГИТЕ около мен
  • прекарах няколко дена в ПЛАНИНАТА, вярно – малко, но все пак достатъчно, за да я заобичам безкрайно
  • срещнах НЕГО и намерих сили да го пусна да си върви
  • започнах уроци по ПЕЕНЕ
  • посветих куп часове на хубави ФИЛМИ и приятни хора
  • ЖИВЯХ за себе си
  • ПЛАКАХ за другите
  • ОБИЧАХ всички,… които сметнах, че го заслужават
И най-важното – без да го желая, проверих приятелите си дали са истински! Защото само истинските от тях продължиха с мен въпреки безработицата ми, въпреки временно постоянното ми безпрачие, любовни мъки, дипломни работи и какво ли
още не.
Обичам ви и ако човек се мери по количеството и качеството на хората около него, аз съм голяма работа. ГолЯма! А само
след 2 часа ще стана още по-голяма – с една годинка!
This entry was posted on December 9, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 Comments

3 thoughts on “Равносметка – като на 23

  1. Не е зле равносметката, важното е от коя страна на нещата се гледа. Винаги има трудности, ноооооо една голяма усмивка и позитивно мислене помагат. Пожелавам ти по-добра 24-та година. 🙂

  2. Хех, чудесна равносметка. Даже позитивното е победило негативите. Пожелавам ти една куспемтлийска и успешна нова лична година.
    Моята равносметка се състоя на 8-ми. Аз напуснах две работи, намерих нова, която ме изцежда също толкова брутално колкото и другите. Не успях да си завърша доктората. Загубих най-скъпия си човек – моята майка, но не загуби вярата, че е с мен завинаги. Не пуснах НЕГО да върви към самоунищожение. Живях за другите, плаках за всички. Сигурно звездите са поставили изпитания на всички стрелци.

    • Съжалявам за загубата ти.
      Имам един познат, който срещайки ме в офиса намусена от сутринта, винаги повтаряше: “Щом от сутринта ти се случат няколко гадни неща, можеш да дишаш свободно, денят ще бъде хубав. Списък с лошите неща не е безкраен.” Надявам се това да важи и в твоя случай.
      Прегръщам те!

Leave a Reply

