Степени на любов

Една нощ мой скъп приятел Руслан Трад ми разказа, че арабската любов не е една. В арабския свят съществуват седем степени на любов. Бях изключително изненадана и докато получавах едно след друго редовете в скайп, грабнах първия тефтер, който ми попадна под ръката и започнах да преписвам.

Преди дни, различствайки тефтера, с който започнах новата си работа попаднах на тази страница, за да установя, че аз съм на последното, най-висшето стъпало. И тъй като то значи “смърт”, “убит от любов”, се усмихнах. В превод от гръцки “Анастасия” означава “възкръснала”. Щом последната любов ме е убила, значи е време за ново начало.

А ето ги и степените:

hob – среща с Любовта и леката тръпка от предстоящото щастие;

uns – вече си увлечен, смяташ, че можеш да мислиш и за други неща, но само този човек е в мислите ти;

ishq – Любовта ти към този човек става твой наркотик, не можеш без него и без радостта, която ти носи;

aquidat – уважаваш другия и благоговееш пред неговите постъпки и ценности;

ibadaat – луд си – и в пряк, и в преносен смисъл – не разсъждаваш трезво, опиянен си и си объркан едновременно. Едно е сигурно – обичаш!;

jonoon – обсебен си от Любовта и наранен, и изоставен, все по-обсебен ставаш;

mant – мъртъв от Любов.

Leave a Reply

